back

nu är jag hemma från överkalix. kände att jag ville åka hem pga en jättetråkig sak. skriver lite längre ner om de.

men ikv så har jag varit med johanna och co, de var fest hos josse så jag fölkde med dit, men skulle inte dricka. men om jag ska kalla de fest de vet jag inte? de var tråkigt så jag gick hem. men jag snippade förbi jenny en kort sväng :) hon har ju nämligen köpt en hund :D en blandras, kommer inte ihåg nu alla raser de var, men pekineze (stava?) var en av dom och de såg man tydligt på den :) DEN  VAR SÅ SJUKT SÖT, och grymt liten. I´m in love!  Gizmo heter den också, eller skriver man Gismo? sak samma.

nu är jag då hemma. är trött och saknar erik jättemycket. men han kommer ju hem i morgon :D men då ska han på hockeyn, så ska gå och sova hos han när han kommit hem därifrån :D saknar dig massor hjärtat <3

Åter då till den tråkiga grejen.
De var så att min gammelmommo dog i natt, alltså natten från tisdag till onsdag.. är helt ledsen inombords.
Minns när jag var yngre, när vi alltid var hos dig, alltid! men nu, när du hamnade på ålderdomshemmet, och blev sjuk, då var du dig längre inte lik.. du kom inte ihåg vem jag var längre.. de kändes!
Jag känner mig så dum! jag ångrar mig verkligen att jag bara hälsade på dig ett par enstaka gånger på hemmet..
senast jag såg dig var på morsdag tror jag.. iaf superlängesen! och nu, nu är du borta för alltid! 
sitter med gråten i halsen nu..
Men du har de bättre där du är nu gammelmommo, mycket bättre! de är bättre att vara där uppe bland molnen än att vara här nere och sjuk och må dåligt.
Usch, jag börjar nästan gråta bara jag tänker på hur svårt det är för mommo, du har alltid varit så ledsen och nere när du kommit därifrån. och nu att detta händer. Hojja! men de var ju väntat, och du har de som sagt bättre nu, de lovar jag!
Ångrar mig bara så sjukt mycket att jag inte hälsat på dig mera.. 
Jag ska alltid komma ihåg dig som du var, när du var pigg och kry. Inte som när du var på hemmet, sjuk och knasig.
R.I.P Gammelmommo <33

Kommentarer
Postat av: amelia

ååhh vad tråkigt de med din gammelmormor :( jag vet hur de är, de hände ju mig nyss oxå.. men dom får de så mycket bättre :) man får tänka så :) <3

2009-03-08 @ 10:52:12
URL: http://ameeliiasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0